מחיר למשתכן למשפרי דיור

239 דירות בשלושה פרויקטים בצפון, משתתפות בהגרלה חדשה של מחיר למשתכן המיועדת למשפרי דיור. הזוכים יתחייבו למכור את דירתם הנוכחית תוך שנה.

עד כה יכלו להשתתף בהגרלות של מחיר למשתכן רק רוכשי דירה ראשונה, עכשיו לראשונה, משפרי דיור יוכלו אף הם להשתתף בהגרלה של מחיר למשתכן ולרכוש דירה מוזלת.

 

239 דירות מוזלות, בשלושה פרויקטים בקריית מוצקין, קריית ביאליק ומעלות, יוגרלו במסגרת הגרלה חדשה המיועדת למשפרי הדיור.

 

ההגרלה נפתחה ביום ראשון האחרון והיא תסתיים ב – 29 באוקטובר.

 

הדירות שיוגרלו נמצאות בפרויקטים שהשתתפו בהגרלות מחיר למשתכן, בהם לא הצליחו הקבלנים למכור את כל הדירות לזכאים חסרי דירה. הפרויקטים שיוכלו להשתתף בהגרלות הם פרויקטים בהם לפחות 10% מכלל הדירות טרם נמכרו או לפחות 25 דירות.

 

במקרים בהם מספר הדירות שטרם נמכרו נמוך יותר, יכול הקבלן למכור את הדירות שנותרו ללא הגרלה, למשפרי דיור שהוציאו תעודת זכאות ממשרד השיכון. בשני המקרים יוכלו משפרי הדיור לרכוש דירות מוזלות באותם מחירים שהוצעו לחסרי דירה.

 

אם גם בדרך זו לא יצליח הקבלן למכור את הדירות, יוכל לשווק ולמכור אותן בשוק החופשי, אך במחיר של מחיר למשתכן.

 

 

מחליפים דירה בדירה

 

משפרי דיור שמעוניינים להוציא תעודת זכאות ממשרד השיכון עדיין יכולים, אך בניגוד לחסרי דירה שיכולים לעשות זאת באופן מקוון, הם צריכים להגיע לאחד מסניפי החברות ששכר משרד השיכון (מילגם, עמידר או אלונים) על מנת להנפיק את תעודת הזכאות.

 

גם למשפרי דיור יש קריטריונים שקבע משרד השיכון, הם צריכים להיות בני 35 ומעלה, או תא משפחתי שבו אחד מבני הזוג או שניהם ביחד בעלי דירה אחת, או שהיתה בבעלותם דירה ב -6 השנים האחרונות ובכוונתכם לרכוש דירה שנייה.

לאחר שעמדו בקריטריונים, הם צריכים להצהיר כי הם ימכרו את הדירה הראשונה בתוך שנה מיום האכלוס של הדירה החדשה שירכשו במסגרת מחיר למשתכן.  

 

ברוב המקרים, הדירות שלא הצליחו למכור הקבלנים במסגרת ההגרלה לחסרי דירה ראשונה, היו גדולות מידי ויקרות מידי לזכאים של מחיר למשתכן, מדובר על זוגות צעירים, רווקים, משפחות צעירות קטנות או ללא ילדים עדיין.

 

לעומת זאת אלו בדיוק הדירות שמחפשים משפרי הדיור. מדובר על משפחות עם ילדים שצריכים דירות גדולות יותר עם הרחבת המשפחה.

 

 

 

הפרויקטים המשתתפים בהגרלה המיוחדת

 

בקריית ביאליק משתתף בהגרלה פרויקט של חברת "גיא ודורון לוי". בפרויקט זה נותרו 162 דירות, שמוצעות למכירה במחיר של 9,629 ש"ח למ"ר.

בפרויקט זה נרשמו ביטולים רבים, מכיוון שהזוכים הבינו שהנוף הנשקף מביתם הוא לבית הקברות הסמוך.

 

בקריית מוצקין משתתף בהגרלה פרויקט של חברת "סלע בינוי והשקעות". בפרויקט זה נותרו למכירה 38 דירות במחיר של 9,646 ש"ח למ"ר. בפרויקט זה רוב הדירות שטרם נמכרו הן הדירות הגדולות והיקרות יותר.

 

במעלות משתתף בהגרלה פרויקט של חברת "ורדים השקעות". בפרויקט זה מתוך 274 דירות בפרויקט כולו נותרו למכירה 39 דירות במחיר התחלתי של 6,883 אלף ש"ח למ"ר. במקרה זה גם המחיר מוזל מאוד וגם יקבלו הרוכשים מענק של 60 אלף ₪.